Varázsszőnyegen a világ körül

Friss topikok

  • Globetrotter2014: Jó kis beszámoló. De látom valahogy a parlamentárium anyaga nem ült le rendesen P) Érdemes lett v... (2013.10.20. 21:03) Még mindig Brüsszelből: EU negyed.
  • Cat_the_cat: Nemrég voltam én is Brüsszelben, jó kis poszt :) A képregényfalakról - ha már a street art a téma ... (2013.10.17. 11:44) Brüsszel és a street art

Hirdetés

Brüsszel és a street art

2013.10.16. 22:38 :: vilagban

Egészen addig, amíg Belgrádban nem jártam azt vallottam, hogy a street art nem nekem való. Ostoba, olcsó graffitik, tagek - inkább vandalizmus, mint kulturális érték. Azóta úgy gondolom inkább csak válogatós vagyok. 

photo-1_1.JPG

A mai napon (szigorúan kiállítási anyag gyűjtése céljából) gyalog bejártam Brüsszel legszegényebb és leggazdagabb negyedeit, a legkoszosabbtól a viszonylag tisztáig. Itt jegyezném meg, hogy ennyi szemetet az utcán utoljára Velencében láttam, de azt hiszem itt sem túl trendi a kuka kultúra, inkább csak hajítsuk ki, úgy az illatfelhőnek sincs korlátja.

image-4.jpeg

A városrészek közötti kontraszt gyakorlatilag háromszáz méterenként érezhető. Valahol azt olvastam a napokban, hogy Brüsszel európa legveszélyesebb városa és, hogy fényes nappal is megtámadhatnak az utcán. Ezt a cikket akkor megmosolyogtam, de azt hiszem a tegnapi és főleg mai nap ráébresztett arra, hogy lehet ebben valami... egészen sok olyan helyen jártam ma, ahol szorosan belekapaszkodtam a táskámba, a telefonomhoz nem nyúltam és persze inkább örültem neki hogy az utcán füttyögő-beszólogató, enyhén idősebb fickók egyikét sem értettem.

image-15.jpeg

Na de ne kalandozzunk el, tehát: talán részben a mese- és képregényimádatnak köszönhetően is, inkább rajzokkal, mint felirattal találkozhatunk. Egyedi, hogy itt a falak helyett, néhol az ajtókat kell szemügyre venni. 

image-11.jpeg

Az EU negyedet leszámítva nagyon elszaparodtak ezek a kreációk. De ott is csak azért nincs, mert minden épület üvegből van ...tényleg! Üvegre rajzoltat nem is láttam. Remélem valakit megihlettem.

image-14.jpeg

Innentől a street art fogalmát némileg kiterjesztve fogom értelmezni, tehát most nézzünk minden mást is, ami az utcán történik. 

image-12.jpeg

A nyüzsgősebb környékeken a zebráknál bűvész- és akrobatikus mutatványokat láthatunk. Először azt hittem ez csak ötletesebb módja a pénzkéregetésnek, de amikor már a nyolcadik gyalogátkelőhelynél fotózgattam akkor tudatosult hogy ez valami itteni belga hagyomány lehet ...de tetszik!

image-13.jpeg

Az útkereszteződések itt amúgy önmagukban is érdekesek, a lámpákat sem igazán értem: az autóknál például 4 lámpa van, de ugyanúgy 3 színt használnak. Fura. 

image-9.jpeg

...és mint utolsó hírmorzsa az utakról: a Durex óvszer automaták! Hát biztosan többet láttam eddig, mint kávézót.

1 komment

Címkék: EU Brüsszel Belgium Street Art Kuka Zebra

A bejegyzés trackback címe:

https://varazsszonyegenavilagkorul.blog.hu/api/trackback/id/tr415577997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cat_the_cat · http://rockonlelkek.hu/ 2013.10.17. 11:44:38

Nemrég voltam én is Brüsszelben, jó kis poszt :) A képregényfalakról - ha már a street art a téma - írhattál volna azért kicsit többet, eléggé kuriózum és nagyon jópofa dolog.
jottszembe.blog.hu/2012/03/05/alternativ_varosnezes_kepregeny_tura_brusszelben
süti beállítások módosítása